Jeg bliver simpelthen nødt til at reflektere på dit valgoplæg, da du på en del punkter ikke er i sync med den verden der er lige udenfor din matrikel!
Du mere end antyder at medlemmernes kontingentkroner går op i hat og briller. Der kan jeg så henvise til de undersøgelser HB har foretaget som peger i den absolut modsatte retning.
Rigtig mange føler sig godt behandlede i foreningen, samtidig med at de er taknemmelige for at der er kommet RO i EDR. Mange tilkendegiver at EDR’s medlemsblad OZ er blevet fantastisk, endda vores nordiske kolleger kigger misundeligt på det fine produkt OZ’s nuværende redaktion leverer.
Den ro og det gode samarbejdsklima, der er kommet i EDR, har blandt andet vist sit skønne ansigt ved afholdelsen af RM-møde 2021, hvor der var en dejlig positiv og glad stemning under hele mødet uden råberi og anden sabotage. Roen har også betydet at HB har haft kræfter til at genopbygge EDR’s indre maskinrum, idet ”nogen” på forunderlig vis havde makuleret alt der ikke passede dem, inden de forlod skuden med en nål i hånden.
Genopbygningen af maskinrummet, har bl.a. udmøntet sig i en stak ”guidelines” alle med henblik på at gøre livet lettere for medlemmerne og foreningens beslutningstagere. Den guideline du henviser til, er faktuelt vedtaget under HB2016_2018 og formålet med at den er genopdaget, er at forhindre gentagelser af en situation der skabte medlemsflugt på din vagt, Flemming.
Flemming, du er ikke fair når du påstår:
Faktum er at rigtig meget allerede er omsat til reel virkelighed. HB kan jo ikke klandres for at nogle aktiviteter de sidste TO år har været umulige på grund af Covid19, ligesom HB vel ikke kan klandres for at mange stumper til projekter har fået ulovligt lange leveringstid på grund af et totalt umuligt marked for elektronikkomponenter og enheder.Hovedbestyrelsen har luftet mange ideer og tiltag – ofte meget ambitiøse; men det har knebet med at omsætte snak til handling.
Jeg vil også henlede din opmærksomhed på at #shapingthefuture ikke er en EDR-HB-opfindelse, dette burde du vide forudsat du har læst om IARU region1’s meget vigtige projekt med titlen #shapingthefuture. Emnet har blandt andet været omtalt flere gange i nyhedsbreve og i medlemspublikationen OZ
#shapingthefuture er søsat af IARU for at redde ”Verdens Bedste Hobby” i alle de IARUr1 medlemsforeninger, der i årevis har lidt af et vigende medlemstal og en totalt skæv aldersfordeling. Igen må jeg minde dig om at du på dine vagter IKKE har sikret en fremtid for EDR. Da man i sin tid kørte et ganske fornuftigt projekt det skulle have cementeret fremtiden for EDR, stoppede Du processen med ordene ”Der skal IKKE reklameres for Pampers i MIT blad” sammen med nogle andre hændelser på den tid. Konsekvensen var at en række meget gode kræfter tog deres gode tøj og forlod EDR. Tilbage var så én vare på hylden: Medlemsbladet OZ, som medlemmerne abonnerede på! INTET andet var der Flemming.
I perioden fra omkring 2015 var der på papiret et antenneudvalg, men i praksis har der ikke været noget fra dengang og frem. Som jeg erindrer historien, var du i en del af EDR’s HB frem til 2018, uden at foretage dig noget omkring at stable et funktionelt antenneudvalg på hylden. Samme historie kan skrives omkring informationsudvalg.
EDR har nu et antenneudvalg, som står overfor en opgave grænsende til det umulige. Hvorfor så det? Jo de sidste mindst 40 år er planlove, bygningsreglementer og velfriserede lokalplaner blevet til noget ganske uhyggeligt – Det er på det nærmeste umuligt at få lov til noget som helst der vedrører antenner.
Heldigvis er ikke alle kommunale administrationer lige rigide, så noget slipper igennem her og der, mens det er totalt NO-GO andre steder. Havde EDR dengang regelsættene blev udformet, kendt sin besøgelsestid, var det måske ikke så slemt som virkeligheden er. Det gjorde EDR ikke dengang og du var endda med, godt nok som Hovedredaktør og referent, meen sporene fra dengang viser at du da nemt havde kunnet rejse emnet i HB, som du rejste rigtig mange andre emner og fik disse vedtaget.
Du angriber også EDR’s digitalisering. Igen er dette tiltag livsnødvendigt for EDR’s overlevelse, som en moderne forening. Vi kan og skal IKKE have en administration baseret på en cigarkasse og et Excel ark som medlemskartotek, den holder ikke i dagens samfund.
Digitaliseringen er nødvendig for at kunne yde en moderne medlemspleje, for at tilbyde medlemmerne et virtuelt klubhus hvor de kan mødes og dele viden. Klubhuset vil også gøre det muligt at afholde virtuelle møder og kurser endda på tværs af lokalafdelingerne.
Det bedste sted for at fremme kendskab til vores hobby har vist sig at være de sociale medier. EDR er startet på dette, fordi det er der folket nu til dags kommer. Det vil du se blive intensiveret i alvorlig grad når Digitaliseringen er sat godt i vej!
Så JO HB har prioriteret mange andre facetter end medlemsbladet som lever fortrinligt uden HB’s indblanding under nuværende redaktørs fantastiske indsats.
Flemming jeg næsten slog mig på, citat:
Det er da ny toner fra dig, jeg behøver vel egentlig ikke minde dig om ”En” forside på OZ (august 2015), eller resten af de sidste 10år hvor du var HR.En anden ting, som jeg vil arbejde for, er at inddrage medlemmerne.
Der var der IKKE bare et nanograms medlemsinddragelse. Så er du nu sikker på at dit statement holder vand?
Jeg vil for resten henlede din opmærksomhed på at nuværende HB har gjort en dyd ud af at opsøge lokalafdelingerne og alle arrangementer som ”Hamday” – ”ATF” m.v. hvor der er blevet suget inspiration, ris og ros, som omsættes til rigtig handling.
Til sidst vil jeg lige fortælle dig at hænderne i rigt omfang er på vej, efter de har set at forholdene i EDR er blevet fredelige, uden tidlige tiders URO.
Senest er der etableret endda meget gode forbindelser til spejderne - mere om det og det genoptagne ungdomsarbejde efter næste HB-møde.
Kan vi i EDR fortsætte nuværende kurs, vil vi om FEM år begynde at kunne høste frugterne i form af medlemsvækst og en nødvendig foryngelse af EDR.
Mange aktive amatører skal liige se om roen også holder til et valg inden de kommer tilbage! En del af disse smuttede allerede ved den tidligere nævnte forside Flemming!
Det skal vel ikke gentages?
Vy 73 de OZ5WU, Michael