Test - adgang, nu uden password!

Post Reply
OZ1ETP
Posts: 6
Joined: Sat Sep 02, 2023 8:11 am

Test - adgang, nu uden password!

Post by OZ1ETP »

Vy 73 de oz1etp/Lars
oz3mc
Posts: 8
Joined: Wed Dec 28, 2022 1:21 pm

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by oz3mc »

Hii Lars.

Fint nu er der adgang. For mig tog et lidt tid inden jeg opdagede ændringen. Måske skulle du give Lokalafdelingerne et prik om at der nu er åbent for dialog om fremtidige regler for fieldday,? I gamle dage var der en vidresendelse til samtlige lokalafdelinger som hed lokalafdelinger@edr.dk Om den er opdateret eller virker er jeg uvidende om.
73 de OZ3MC
oz3mc
Posts: 8
Joined: Wed Dec 28, 2022 1:21 pm

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by oz3mc »

Hej Leif og DF deltagere

Blot en kommentar.

Skal vi tilnærme os landene omkring os, er det et ufravigeligt krav at man ikke bruger det offentlige net,
Aldrig før har det været så let at komme i nærheden af generator som nu. Har man et par dunke til brændstof, er det vel bare at komme forbi nærmeste tankstation.

Det med at opstille en generator er vel også den del af FD som er mindst belastende?

Måske skulle EDR bevilge 500 kr. fra aktivitspuljen til de afdelinger der deltager, med mere end 100 qsoer i loggen?

Antenner: Her må der være frit slag, som simpelt som muligt og så gode som muligt.

Og ideen om at køre ud og stille op under allerede opsatte antenner. NEJ!

Point beregning skal være simpelt, og der bør etableres en robot til at modtage loggene, og med en tidsfrist max 10 dage
efter testens afholdelse. Se blot på https://www.vushf.dk/contest/ hvordan det gøres, her virker det, og man kan se og sammeligne ens resulteter lige efter man har lagt resultatet op.

oz3mc Martin
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by OZ0J »

oz3mc wrote: Wed Jan 17, 2024 4:21 pm Måske skulle EDR bevilge 500 kr. fra aktivitspuljen til de afdelinger der deltager, med mere end 100 qsoer i loggen?
Hvis det afregnes kontant, så er det skattepligtigt. Skattestyrelsen betragter det som en gave, og gaver som kontanter er skattepligtige.

OZ0J, Jørgen
oz3mc
Posts: 8
Joined: Wed Dec 28, 2022 1:21 pm

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by oz3mc »

hiii

Nu skal jeg passe på ikke at køre FD debatten af sporet. oj skriver "Hvis det afregnes kontant, så er det skattepligtigt."

Selvfølgelig skal der være nogle mål der skal overholdes for at få et tilskud, De af mig opsatte kreterier er bare et forslag til debat for at øge aktiviteten i FD. husk at FD er en af de aktiviteter i EDR som trækker flest af huse.
Måske skal det være helt anderledes med et tilskud?

NU kunne oj jo give sig i kast med at beskrive hvordan lokalafdelingerne kan komme i betraktning til de midler som er afsat i EDR's budget (+25.000 kr.)
til aktiviteter. Mig bekendt har ingen af vore lokalafdelinger et mellemværende med skat? At EDR skal indberette udbetalinger, er en hel anden sag, Det vedkommer ikke lokalafdelingerne.

Martin
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by OZ0J »

oz3mc wrote: Thu Jan 18, 2024 2:12 pm NU kunne oj jo give sig i kast med at beskrive hvordan lokalafdelingerne kan komme i betraktning til de midler som er afsat i EDR's budget (+25.000 kr.)
til aktiviteter. Mig bekendt har ingen af vore lokalafdelinger et mellemværende med skat?
Så fordi lokalafdelingerne ikke har et mellemværende med skat, så må EDR gerne udbetale kontante gaver? OZ3MC opfordrer faktisk til, at man omgås det gældende skatteregler. Og OZ3MC sidder i Repræsentantskabet, som er EDRs højeste myndighed.

Jeg er ikke imponeret.
oz3mc
Posts: 8
Joined: Wed Dec 28, 2022 1:21 pm

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by oz3mc »

Gm

Jeg er mere imponeret

Oj sidder i EDR's ledelse (HB) og har været med til at afsætte midler 25.000 kr. i budget til aktiviteter i EDR.

Men give en anvisning på hvordan de penge kan komme ud at virke, kan 0j ikke give en anvisning på.
OZ9F
Posts: 2
Joined: Mon Jan 08, 2024 7:04 pm

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by OZ9F »

Jeg kan se, at Fieldday bliver behandlet her, så jeg kaster mit indlæg in her også:

Kære Lars

Jeg skriver til dig, som formand for Lokalafdeling Fredericia - OZ1FRD/OZ3PY.

Vi vil gerne tilslutte os en mulighed for at bruge permanent strøm og alligevel deltage i HF Field Day.
Vi vil gerne have denne mulighed af to grunde:
1. Vi er ved at være ældre og skal spare på kræfterne, så arbejdet med en generator (stor eller lille), samt arbejdet med brædstof til samme.
2. Vi er så heldige, at vi har mulighed for at låne en plads, hvor der er masser af 230 volt og ikke at foragte, en kontorkontainer, hvor vi kan oprette et par radiostationer.

Vil vil gerne have mulighed for at bruge simple antenner, men også afprøvning af multiantenner.
Vi er med på, at der ikke må være en permanent mast på pladsen, således at vi bruger medbragte teleskopmaster (TM-15) dem er der fortsat nogle af ude omkring og vi har stadig nogle stykker tilbage til os selv.

Hvordan det skal laves med point følger vi det der bliver besluttet bare vi kan få lov til at deltage i Field Day igen.

Vy 73 de OZ9F - Leif
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by OZ0J »

oz3mc wrote: Fri Jan 19, 2024 8:07 am
Oj sidder i EDR's ledelse (HB)
Du kommer til at læse referatet fra 18/12-23 igen
oz3mc wrote: Fri Jan 19, 2024 8:07 am afsætte midler 25.000 kr. i budget til aktiviteter i EDR.
Der er gerne et bilag, der dækker disse omkostninger. Men det kan OZ3MC sikkert svare på, for han har både været EDRs formand og siddet i EDRs HB. Retningslinjer hverken for EDRs lokalafdelinger eller Skattestyrelsen er blevet ændret i mange år.

OZ3MC lægger op til en kontakt præmie, og det er ikke lovligt uden beskatning.
oz3mc
Posts: 8
Joined: Wed Dec 28, 2022 1:21 pm

Re: Test - adgang, nu uden password!

Post by oz3mc »

Hej

En venlig medlæser på denne forum har fortalt mig at der faktisk findes en guideline, der fortæller hvordan man søger midler fra aktivitetpuljen.
jeg vil da håbe at interessegrupper og lokalafdelinger vil benytte sig heraf. Måske også til andre tiltag som FD.

Det vil da være dumt at undlade at benytte sig af et sådan fin tilbud fra EDR

se her: https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

73 de OZ3MC Martin
Post Reply