Kommentar til OZ8XW's præsentation

OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kommentar til OZ8XW's præsentation

Post by OZ7XF »

DR OM OZ8XW

I dit såkaldte valgoplæg, der er bygget op over et massivt angreb på den siddende hovedbestyrelse, kan man ud fra det, som du vil arbejde for tyde, at det er præcist det samme som den nuværende og mange før den har arbejdet for.

Du nævner blandt andet Antenneudvalget og i den forbindelse hovedbestyrelsens svigt. Men jeg kan både betro og bevise overfor dig, at hovedbestyrelsen på ingen måde har svigtet i den sag. Den har hovedbestyrelsens allerhøjeste prioritet, men om sagen kan løses med de medlemsressourcer, der er til rådighed, vil jeg tvivle på. Jeg er endda slet ikke sikker på, at et antenneudvalg er den rigtige vej at gå, men det har jeg vist omtalt ved adskillige lejligheder gennem mere end et årti.

"Shaping The Future", IARUs projekt er det åbenbart også galt med, at hovedbestyrelsen bakker op om og omtaler i foreningens medier mv.
Du har tydeligvis ikke magtet at sætte dig tilstrækkeligt ind i, hvad projektet egentlig er godt for. I samme inkluderende åndedræt nævner du, at vedtagelse af guidelines for offentliggørelse af domme i OZ, og indførelse af radioamatørernes digitale klubhus gør det ikke.
Navnlig de sidste 2 tiltag kan være med til at lette arbejdspresset for hovedbestyrelsen.

Du fortsætter i samme angribende skure således:
"En strømlinet og digitaliseret administration kan være godt nok; men fremmer næppe kendskabet til amatørradio i offentligheden eller hjælper medlemmerne med antennetilladelser.".
Når jeg fremhæver denne er det fordi, du får sat nogle modsætninger op, der ikke eksisterer. Råb dog i stedet Hurra for en strømlinet og digitaliseret administration, hvis det er det, du mener. Og hold "kendskabet til amatørradio i offentligheden" og hjælp til medlemmerne med antennetilladelser for sig selv.
Med din opsatte modsætning, kan jeg kun konkludere, at du stadig ikke kan se rationalet ved IT.

Du nævner, at der skal efter din mening i langt højere grad berettes om, hvad der sker i EDR. Jeg syntes egentlig, at jeg for en gangs skyld føler mig ganske godt stimuleret i kombinationen, referater, nyhedsbreve, særlige bekendtgørelser og OZ. Det eneste område, som jeg gerne så prioriteret højere var foreningens forum. For med hovedbestyrelsens og repræsentantskabets deltagelse dér, kunne det bidrage til at knytte medlemmerne sammen, hvorved den for hovedbestyrelsen nødvendige medlemsressource kunne udbygges.

Det helt store spørgsmål er, hvor har du været i medlemsdebatten de sidste 2 år. Du kunne glimrende have deltaget i debatterne forskellige steder, og navnlig fulgt dem til dørs i stedet for, når du engang imellem har givet lyd fra dig, efterfølgende at stikke halen mellem benen.
Du kunne glimrende have brugt foreningens forum til at debattere antenne- og informationsudvalg og af den vej muligvis have fået lidt mere gang i medlemsressourcen til disse udvalg.
Det får dine afsluttende udsagn til at klinge hult.

Fortsat godt valg
OZ7XF, Allan
Post Reply