Når hobby forenings-deltagelse bliver til en klam oplevelse.

Post Reply
oz5agk
Posts: 20
Joined: Sat May 21, 2022 10:34 am

Når hobby forenings-deltagelse bliver til en klam oplevelse.

Post by oz5agk »

Når hobby forenings-deltagelse bliver til en klam oplevelse.

Når en lokal Horsens forening inden for radioamatør området, bliver til en liberal / konservativ sammenrend , så skrider moralen og menneskesynet ud på et plan, hvor det for mig blev klam.

Det drejer sig nemlig ikke om politik, det drejer sig i bund og grund om et dårlig menneskesyn overfor syge, ledige og folk med andet etnisk baggrund.
Disse personer der opføre sig mest amoralsk bekender sig som borgerlig. Slet ikke alle borgerlige har disse dårlige karakter men det er dem med dårlig moral, der træder frem og dominere i klubben.

Det er især borgerlige som bekender sig til LA + NB + DF + Nye konservative ( Pape fans ) , som det er galt med.
Jeg har ofte på klubaftener måtte høre på snak om de dovne ledige, som bare nasser på samfundet og som er skyld i at vi alle ikke kan gå tidligere på pension.

En eks. formand gik efter mig personligt i en FB gruppe (har gemt hvad han skrev) , da jeg er førtidspensionist med en livstruende alvorlig antistof / imunforsvars sygdom, som resultere i blodpropper. Jeg skulle bare tage mig sammen og finde mig et arbejde.
Hvis jeg var borgerlig ville jeg også krumme tæer over deres udgydelser.

Som socialdemokrat er de utålelige at høre på. Ja , jeg er socialdemokrat i dag... Har en fortid som EL,er ...

At foreningen så har snablen dybt i de kommunale kasser, ved bla. at have gratis lokaler, betyder ikke noget for dem . Der betales heller ikke for strøm, vand eller varme. Det vil sige at de her medlemmer som generelt er ved muffen, med høje pensioner, osv, betaler kun en symbolsk kontingent , så kommunekassen må stå for skud. Derimod en syg enlig mor på kontanthjælp, er klart samfundets fjende...Dette er yderst dobbelt moralsk. Og til at brække sig over.

Der modtages også tilskud for unge medlemmer, det burde gås igennem om disse tilskud, er ok at modtage i foreningen.
Faktisk var det ofte tå krummende at høre på nogle af medlemmernes ” Hate speech ” . Især omkring flygtninge og folk af anden etnisk baggrund. Også Homofobisk tale har jeg måttte ligge øre til.
Jeg håber at mine skriv om dette, får nogle af de gode medlemmer med et godt menneskesyn ( for dem er der nemlig mange af også i klubben, men de tier oftest ), til at stille spørgsmål og gribe ind i klubben.
Mvh Flemming …. oz5agk
oz5agk
Posts: 20
Joined: Sat May 21, 2022 10:34 am

Re: Når hobby forenings-deltagelse bliver til en klam oplevelse.

Post by oz5agk »

Og ja , jeg ved godt at dem der omtales heri vil komme efter mig med alt hvad de har .. Budskabet til dem finder i herunder.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10 ... 9499913776
oz5agk
Posts: 20
Joined: Sat May 21, 2022 10:34 am

Re: Når hobby forenings-deltagelse bliver til en klam oplevelse.

Post by oz5agk »

En skrev på min OZ5AGK profil på FB >

Nogen burde skamme sig dybt i den forening. Ingen af dem du har hjulpet som stod bag dig ? Slet ingen støtte ?

Mit svar.
Jo , en af bestyrelses medlemmer trak sig fra bestyrelsen pga. af min ekskludering . 2 andre i klubben har givet deres mening tilkende ang. hvad der overgik mig. 4-5 andre har udtrykt sympati overfor mig men har ikke villet sige noget derude. ( hvilket jeg heller ikke opfordre dem til).
Så man kan sige at støtten har ikke været stor . Er ret ked af alt den tid jeg har brugt på klubben og den mangel på solidaritet, som jeg mødte nu .

Husk på at jeg altid har været venlig og hjælpsom overfor medlemmerne. Jeg tror at den manglende støtte skyldes at de er bange for at disse bestyrelsers medlemmer og eks. formænd + ( især) den nuværende formand) , som stod bag det der overgik mig , også vil komme efter dem. De er bange for at udtrykke sympati overfor mig officielt , for de vil nødig ende op som mig.

Et par andre medlemmer har så stået og heppet på dem , de minder om den her type der i skolegården stod og heppede på skolegårdens bølle, når han bankede en der var svagere end ham selv.

Jeg skulle aldrig havde meldt mig ind igen men formanden lovede jo at gribe ind hvis chikanen forsatte. Og så rendte han fra hans ord og ekskluderede mig ( personligt ydmygede mig groft ) i stedet for.

Og så blev det hele dybt personligt og utilgiveligt. Og nu køre dette her i mange år fremad.

Jeg skriver ikke nye opslag nu men når de ringer til kommunen og prøver på at få stoppet at ham ballademageren kan få lokaler igennem dem ( de har bekræftet at en fra den gamle forening kontaktede dem men vil ikke sætte navn på hvem det var, der ringede til dem ) , så vil de jo forsætte .

Det drejer sig jo om at de vil kvæle 8tec i starten. måske også derfor at formanden var så ivrig for at få mig med igen i foreningen . Så kunne han eksludere mig og stoppe 8tec, når han fik mig miskrediteret groft.

Og jeg gik lige i fælden .. suk.... Jeg er ofte for naiv og for god af mig. Men jeg har nu lært min lektie.


73 vy oz5agk / Flemming
oz5agk
Posts: 20
Joined: Sat May 21, 2022 10:34 am

Re: Når hobby forenings-deltagelse bliver til en klam oplevelse.

Post by oz5agk »

Jeg er så godt klar over at medlemmerne aldrig kommer til at høre den fulde historie. oz5agk svinede os til og så røg han ud, det er den version de vil vedblive med at fortælle. Bestyrelses medlemmerne har i mange år været rigtigt dygtigt til at feje alt snavset ind under tæppet. Og de kæmper hårdt for at at gøre det igen.


73 vy oz5agk/Flemming
Post Reply