Webshop

oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Webshop

Post by oz8acn »

Det er en skændsel at man stadig mødes med nedenstående på EDR WEBshop side:
Man skulle tro det var helt andre steder der var VIRUS, eller at nogen bare ikke synes webshoppen skal op igen?????

God Påske, Palle Randløv
Attachments
webshop.jpg
webshop.jpg (59.09 KiB) Viewed 56183 times
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: Webshop

Post by oz8acn »

UUHU, er der nogen hjemme.
Måske en reaktion fra EDR ledelse ville være på sin plads, tak!
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Webshop

Post by OZ7XF »

oz8acn wrote: Tue Apr 18, 2023 12:40 pm Måske en reaktion fra EDR ledelse ville være på sin plads, tak!
Det skal du nok ikke forvente på dette sted, siger min erfaring mig.

Med hensyn til web-shoppen er Handelsudvalget sikkert i gang. Noget kunne dog tyde på, at man ikke arbejder med en hyldeløsning, men er interesseret i, at hele regnskabsområdet kan tale sammen. Jeg vil tro, at det har lange udsigter og mange bi- og blinde veje, som man kommer ud i. Og det i en verden af internetforbrydere, der lover en masse og intet kan, udover selvfølgelig at luske sig til penge.

En metode til at få lidt mere viden er at kontakte, det hovedbestyrelsesmedlem, som er tilknyttet den region, som du bor i.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: Webshop

Post by oz8acn »

Du har nok ret Allan, men jeg kan jo tage med på medlemsmøde i reg. Sjælland i Roskilde eller reg. Hovedstaden i Frederikssund og spørge der ;)

Vy 73
OZ8ACN Palle
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: Webshop

Post by oz8acn »

Har efterhånden fornemmelsen af at ingen af EDR ledelse læser forum - hvorfor ikke bare lukke hjemmesiden, på den måde det fungerer nu er der ingen - I N G E N - der gider bruge den, lad den gå QRT
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Den ny Webshop

Post by OZ7XF »

Egentlig ville jeg gerne ønske et stort tillykke med, at der efter et år venten er kommet en ny WEB-Shop i luften:
https://shop.edr.dk/
Men det kan jeg ikke. For det er et makværk, hvor dummytekst ikke er renset inden søsætningen. Der ses også en blog, og kikker jeg i den kan jeg se et væld af ikke ajourførte oplysninger. Oplysninger, der i øvrigt intet har at gøre med WEB-Shoppen. Jeg kan også på den nye WEB-Shop læse, hvad amatørradio og foreningen er for nogle størrelser, dog bliver jeg meget i tvivl med hensyn til: "Nødkommunikation", og hvorfor netop det emne er så vigtigt at have med dér, når det ikke er noget, der fylder op i foreningen i øvrigt andet end et årligt field day arrangement for søgende lokalafdelinger.
Det eneste, som af mig uforståelig årsag er overset, udelukket eller helt glemt er en link til den vedtægtsbestemte moderhjemmeside, edr.dk. Det ville da eller være så rart. Og så alligevel ikke, da det kræver særskilt konto og login. Så måske er WEB-Shoppen blot en ny start på noget, der var blevet for uoverskueligt. Men så må man jo ændre vedtægterne på området ved det først kommende RM.
Overordnet set har det ikke min interesse at oprette konto i den nye WEB-Shop for at afprøve om virkeligheden svarer til det, man kan læse.

Jeg kan samtidig konstatere, at referatet fra HB-møde 11. september 2023 endnu ikke er på:
https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/

Begge dele indgår i mine overvejelser omkring mit fortsatte medlemskab. Jeg er dybt, dybt skuffet.

Hvor er foreningens Formand?

vy 73
OZ7XF, Allan
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: Webshop

Post by oz8acn »

Ja der er ingen ros at hente for den webshop. Teksten er ulæselig idet den er med en eller anden ubestemmelig farve der nærmer sig meget lys grå, der er måske allerede gået "virus" i den!

Det er en ommer :-(

Palle, oz8acn
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Webshop

Post by OZ7XF »

Hej Palle, OZ8ACN

At layoutet ikke er tilpasset målgruppen er du ikke den eneste, der har observeret. Der er andre, der ikke kan læse, hvad der står.

Hele miseren med webshoppen, de forsinkede referater og at det stort set er umuligt at opnå kontakt eller dialog med hovedbestyrelsens medlemmer har gjort, at jeg allerede den 19/10 sendte Formanden en email med følgende ordlyd:
Min tålmodighed er opbrugt. Jeg erfarer, at en ny webshop er lagt på nettet endnu inden, at den er færdig. Dels er dummysider ikke fjernet, og dels er der uopdaterede oplysninger og direkte manglende oplysninger, der er væsentlige for en webshops troværdighed.
Jeg erfarer også, at over tid har foreningens hovedbestyrelse lukket sig mere og mere om sig selv, og foreningen fremstår derfor ikke i dag som et sted jeg vil give mandat til varetage mine interesser over for den nationale frekvensadministrerende styrelse og overfor vores internationale samarbejdspartnere. De gentage forsinkelser af referater fra HB-møderne samt afholdelse af møder udenfor referat er et klart udtryk for, at en vigtig forbindelse til medlemmerne svigter. EDR er ikke længere et sted for mig. Gør mig den tjeneste, at nedlægge mit medlemskab og fjerne mine data og indlæg fra foreningens hjemmeside og forum.

Kvitter venligst for modtagelsen.
Screenshot 2023-11-03 at 06-18-12 Om os - Experimenterende Danske Radioamatører.png
Screenshot 2023-11-03 at 06-18-12 Om os - Experimenterende Danske Radioamatører.png (16.62 KiB) Viewed 38735 times
Hvad er det dog for en tekst at have liggende under menupunktet: "OM OS" på webshoppen. Den siger jo intet om EDR, der jo er den forening, der driver webshoppen, og er derudover direkte misvisende og ikke mindst uforståelig for det brede publikum.
Der mangler endvidere enkelte lovpligtige informationer på webshoppen.

Så ja, jeg er fortid i foreningen og som det kan læses andetsteds:
Jeg er direkte harm over, at mine kontingentpenge er gået til sådan noget. Men nu er det også slut. Ikke en krone mere herfra.
Om dette års RM kan rette op på situationen, vil jeg godt nok tvivle stærkt på.

Behøver jeg at nævne, at Formanden ikke har kvitteret for modtagelsen af min mail eller på anden måde har kontaktet mig på grund af mit skrift til ham.

Nej, Palle. Det er ikke en ommer. Det er hovedbestyrelsen afgang.

vy 73 OZ7XF, Allan
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: Webshop

Post by oz8acn »

Hej Allan oz7xf.
Da jeg så dit forrige indlæg gik jeg ind og besøgte webshoppen, det har jeg lige gjort igen :roll:
"Om os" er som du skriver helt hen i vejret, man har vel brugt kunstig intelligens til at forfatte den tekst :lol:
Og jeg kan simpelt hen ikke læse teksten, det er som gråt i gråt, men billederne er sandelig fine! For at kunne læse teksten er jeg nødt til at markere den så den bliver til hvid tekst på blå baggrund.

Desværre er der en uheldig tendens til at EDR ledelse ikke engang svarer på direkte henvendelser, eller besvarer indlæg i Forum, men du har nok ret, vi mangler nye koste.

Men det kan da være man skulle spare kontingentet og så i stedet lave en dobbelt op på klubkontingentet eller købe en radio mere.

73 Palle, oz8acn
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Webshop

Post by OZ7XF »

Hej Palle

Jeg kan, siden sidst, konstatere nogen fremskridt.
Dels er der kommet det lovkrævede CVR-nummer på siden et blivende sted. Fint med det!
Og dels er der kommet tekst på Persondatapolitikken:
https://shop.edr.dk/persondatapolitik/

Men ak og ve, hvilken tekst. Teksten forholder sig til selve foreningens persondatapolitik og er i øvrigt genbrug derfra, men den omhandler ikke den lovkrævede persondatapolitik for dem, der måtte benytte webshoppen.
Jeg finder det i øvrigt absurd, at det fremgår af teksten, at Foreningens kontaktperson er Jan Anderschou. Gad egentlig godt vide om, han er tiltrådt som ansvarshavende.
Derudover mangler der stadig Handelsbetingelserne. Handelsbetingelser og persondatahåndtering kan sammenfattes i et dokument.

Det er ikke alene en ommer.
Formanden må træde i karakter og lukke webshoppen ned indtil, at der er styr på de juridiske problemer.

PS
En del af det, du ikke kan læse, er et computerdannet sprog, der udlukkende har til formål at kunne bedømme den grafiske virkning, og når websnedkeren og kunden er tilfreds, slettes disse og siden kan gå på nettet. Ret ofte anvendes et plugin til at generere disse tekster, billeder og oprettelse af brugerer, og når man ikke længere har brug for dem, kan de slettes af samme plugin i en manøvre, og er således ikke noget, der er tidsrøvende. For større sites kan der være mange tusinde autogenerede tekster mv.

vy 73
OZ7XF, Allan
Post Reply