Cookies ikke kun til aftenkaffen

OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Cookies ikke kun til aftenkaffen

Post by OZ7XF »

oz1iky wrote: Fri Jan 19, 2024 1:17 pm Blot et par små strø-tanker, inden weekendens tur til det Jyske Hovedland.
Hille mænd eller så til søs, sikket et udbrud af hjemve, hvis du med det Jyske Hovedland mener landet fra Kongeåen til Ejderen.
Modstykket til hjemve og dog så forbunden er vel udlængslen, og der har du så for en tid lagt til kaj omkring en kabellængde fra Krusågade. Verden er løjerlig og fyldt med tilfældigheder, men hvordan det så forholder sig med den kære forening, kan man jo nok bruge lidt tid på.

Den kære forening har siden sin start være plaget af dilemmaer. Dilemmaer, der er taget til med årene. Foreningen vil på den ene side gerne fastholde at være en forening af enkeltmedlemmer, der foreningsmæssigt samles omkring et blad. Ikke alle den kære forenings medlemmer er samtidig medlem af en lokalafdeling, og i den lokale afdeling er der ikke tvangsmedlemskab af landsforeningen, og nu har landsforeningen så en sekretær, der skaber fremtid ved at indføre selvhjælp i foreningsanliggender. Hille Mænd, og så til søs. Tag en dyb indånding og dyk, eller i det mindste slå en tørn om Vor Herres pullert.
Hvis den kære forening skal gives en fremtid må man nødvendigvis se dilemmerne i øjne og gøre noget ved dem. Det er den snak vi som medlemmer er nødsaget til at tage, samtidig med, at vi alle bliver medlem af en lokal afdeling for på den måde ikke blot vise vores lyst og evne til samarbejde, men også for at vise en vej frem. Første, når det er på plads kan snakken om at gøre landsforeningen til et samlende led for lokalforeninger, uddannelsessted for de lokale pirater og meget mere komme i gang. Hvis alle virkelig strammer balderne kan processen være afsluttet om et par år eller tre.
Den kære forenings problemer løses ikke ved at administrere medlemmerne anderledes. Det er en strukturændring, der skal til, om man kan lide det eller ej. Kursen skal sættes.

https://www.youtube.com/watch?v=z_vrgIyqyHQ
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Cookies ikke kun til aftenkaffen

Post by OZ7XF »

OZ5WU wrote: Sat Jan 20, 2024 9:22 pm Tak Kenneth for betragtningerne omkring den nuværende hjemmeside - Jeg har nemlig ikke tiden til at slås med den, for så at skrotte biksen!
Nu er der jo ingen, som i slet ingen, der forventer, at HBs sekretær skal sekretære andet end HBs sekretære behov, dvs sige drage omsorg for, at referater når ud til medlemmerne til den fastsatte tid, og at formanden gives støtte til udsendelse af dagsorden for møderne.
Du har gjort et formidabelt arbejde ved at skrive plejerbøger og omsætte flapsy til et nutidigt medie. Men det er ikke dig, der skal have næsen ned, i hverken hjemmeside eller hjemmeshop. Du skal allerhøjst indgå som formand for det gruppearbejde, der ikke endnu har set dagens lys. Processen kaldes aflastning af sekretær. For uden den aflastning kan du ikke komme videre i dine visioner. Visioner, der absolut intet fejler!!! Stram balderne samme og kast arbejde fra dig frem for at tage det på dig. Jeg ved det er svært. Jeg ved, det er en proces, der tager tid at implementere. Men jeg ved også, at det er vejen frem for en leder.
OZ5WU wrote: Sat Jan 20, 2024 9:49 pm Hej Allan,
Jeg er ikke sikker på, at juraen omkring migrationer af personoplysninger er helt på plads uden medlemmernes individuelle accept. Du kan risikere at blive mødt med krav om sletning af personlige oplysninger og derved tab af medlemmer.
Det du DeFacto plæderer for, med et tyndt argument, er at foreningen skal beholde en gammel usikker C5 installation, fremfor at flytte medlemsdata til en sikker platform, med den ENESTE funktionsforskel, at medlemmet selv kan og bør tage ansvar for egne data..
Dét mener du vel KUN for at skabe rav i gaden!!
Så ganske afgjort, Nej! Jeg argumenterer ikke for at beholde C5 eller andet gammel ragelse, og jeg skriver ikke her for at skabe rav i gaden! Jeg skiver her for, at du ikke skal få røven på slibestenen grundet nogle måske tåbelige nationale juridiske regler om registersamkøring og krænkelser af privatlivets fred. Jeg giver dig tilmed en løsningsmulighed for at undgå at køre i grøften.
Du glemmer vist, at jeg er en af fortalerne for fornyelser, og især de internetbaserede.

Hvor det drejer sig om indførelse af nye teknologier og hvor mennesker er indblandet er det ekstremt vigtigt, at få menneskerne med. For ellers ender man som landets administration. Du kan selv glo og danne dig et billede i forhold til EDR-medlemmernes aldersmæssige fordeling:
https://digst.dk/tal-og-statistik/

Det er ikke mig opfattelse, at landets radioamatører adskiller sig væsentligt fra landets digitale analfabeter i procent.

Jeg vil ikke her bruge tid på, at gå ned i teknikaliteter omkring datas behandling.

PS
RM kan hverken ophæve tyngdekraften eller landets love.

vy 73
OZ7XF
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: Cookies ikke kun til aftenkaffen

Post by OZ5WU »

Hej Allan, OZ7XF

OK jeg kan se, der ligger en mindre misforståelse og roder i suppen..

Stamdata i det ny medlemssystem, der afløser C5, kommer ene og alene fra C5 - Medlemmerne skal så efterse og evt. rette deres egne data selv.
Og ja det kan måske koste få medlemmer, men så er de vist ikke interesserede i EDR...

De nuværende registre fra edr.dk og fra dette hemmelige forum, bliver SLETTET når medlemssystemet går online..

Jeg har nemlig ikke lyst til at overtræde reglerne ved at samkøre, desuden er mulighed for fejldata exorbitant + tidsspildet ved øvelsen..

Det betyder at INGEN har rettigheder til noget på WEB før de har været inde og kvalificere deres data og vælge nyhedsbreve og notifikationer.
JA de kan endda slette sig selv, men så er de ude af fællesskabet.
Der kommer IKKE et bit med over om andre end aktive medlemmer, d.v.s. at folk der ikke længere er medlem forsvinder HELT, bortset fra de regnskabsdata vi skal gemme.

/5WU
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Cookies ikke kun til aftenkaffen

Post by OZ0J »

OZ7XF wrote: Sun Jan 21, 2024 5:03 am Jeg argumenterer ikke for at beholde C5 eller andet gammel ragelse
C5 er på ingen måde gammelt ragelse.
Post Reply