VIGTIG INFO!

OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ0J »

oz8acn wrote: Tue Feb 20, 2024 3:45 pm Virker stadigvæk ikke så jeg fortsætter med mit gamle log-in
Ja så ryger du ud på et sidespor. Hvis du ikke får det løst med sekretærens hjælp, så kan du ikke stemme i år, og du får ikke adgang til den nye platform. Og NEJ dine data overføres ikke automatisk, det er nævnt indtil flere gange.
Ved yderlige spørgsmål, bedes du rette henvendelse til Experimenterende Danske Radioamatører på mail: medlemsservice@edr.dk
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: VIGTIG INFO!

Post by oz8acn »

Det er sagumele utroligt jeg som telegrafist emeritus på snart 68 år stadig ikke har lært at læse indenad....... :?

Sagen er bøf :mrgreen:
User avatar
OZ2I
Posts: 24
Joined: Tue Jun 01, 2021 9:16 pm

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ2I »

Om jeg er forvirret - JA
Jeg aner ikke om jeg er oprettet i det nye system eller hvad.
Jeg ser overhovedet ingen "Ny hjemmeside" eller ændringer overhovedet.

Jeg fatter ikke hvad det er som vil ændre sig og hvordan jeg kommer med i den der flotte konkurrence.
Hvordan kan jeg se om jeg har gjort alt det jeg skal ?
Findes der en vejledning for dummies som mig ?

73 fra OZ2I Henning
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ0J »

edr mentoklub.png
edr mentoklub.png (29.72 KiB) Viewed 815 times
Du har vel fået en e-mail som denne? Og som nævnt, så kan du ikke tilføje betalingskort endnu.

Kommer du igennem som omtalt i e-mailen, så kan du logge på https://medlem.edr.dk/ med din e-mail og dit kodeord.

Skal du have det i morsekode også? :mrgreen:
oz1doq
Posts: 3
Joined: Fri Jun 11, 2021 4:50 pm

Re: VIGTIG INFO!

Post by oz1doq »

I mit tilfælde virkede password'et fra E-mailen ikke. Men ved at bruge "glemt password" med login fra E-mailen (min E-mail som brugernavn) lykkedes det.

73 Uffe OZ1DOQ/PA5DD
OZ8XW
Posts: 18
Joined: Sat Jul 03, 2021 8:36 am

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ8XW »

Hej Jørgen
Efter min mening findes der ikke dumme spørgsmål; men kun dumme svar, og det klæder ikke EDRs ledelse at svare OZ2I Henning med:
Skal du have det i morsekode også?
Jeg ved ikke hvor meget du er involveret i indførelsen af EDRs nye medlemskartotek, men hvad der for de indviede er selvfølgeligheder er nu ikke altid helt så klart for os andre.
Information til medlemmerne er ikke EDRs spidskompetence, og informationerne i forbindelse med medlemskartotekets indførelse er noget forvirrende.

I ”konkurrence annoncen” i OZ står:
Når I har efterset og rettet jeres data …. trykker I Afslut.
Herefter får I en kvitteringsmail
Jeg har endnu ikke modtaget nogen kvittering.
Hvornår kommer den?
Jeg fandt ikke et felt med ”afslut”

Der står videre i OZ:
Login vil herefter være jeres call som brugernavn og det nye password.
Virkeligheder er, at jeg skal bruge min mailadresse og det nye password.

I den mail jeg har modtaget fra mentoklub står:
Første gang du logger ind, skal du huske gøre følgende:
Kontrollere de oplysninger vi har fået, er korrekt
Tilføje dit betalingskort, så du efterfølgende kan tilmelde dig til begivenheder og betale kontingent
Bortset fra det noget kluntede dansk, så står der faktisk, at man skal tilføje sit betalingskort.
Kunne man ikke have undladt den linie, når det nu ikke virker endnu?

Når man så efterfølgende logger sig ind på den nye medlemsportal, vises en side med mine data, og jeg bliver oplyst om, at jeg er på hold med Region Syddanmark, samt at er jeg åbenbart er med på et inaktivt hold, der hedder: Basismedlemsskab 12 mdr.
Endelig bliver jeg oplyst om, at jeg aldrig har haft sidste træning, samt at næste træning ikke er planlagt.
Via menubjælken kan man få vist en tom kalender og blive viderestillet til EDR vanlige hjemmeside, hvor man skal bruge sit gamle login.
Jeg er ikke i tvivl om, at der er lagt et stort arbejde i det nye system, men som det fremtræder nu virker det halvfærdigt, rodet og amatøragtigt i ordets værste betydning.

Har EDR for travlt med for mange forandringer, så resultatet bliver, at intet bliver ordentligt færdiggjort?
EDRs webshop ser efter nu mange mange måneder stadig besynderlig ud.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ0J »

OZ8XW wrote: Sun Feb 25, 2024 11:12 pm Hej Jørgen
Efter min mening findes der ikke dumme spørgsmål; men kun dumme svar, og det klæder ikke EDRs ledelse at svare OZ2I Henning med:
Skal du have det i morsekode også?
Du glemte :mrgreen:
Den, som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

Piet Hein
OZ8XW wrote: Sun Feb 25, 2024 11:12 pm Jeg ved ikke hvor meget du er involveret i indførelsen af EDRs nye medlemskartotek, men hvad der for de indviede er selvfølgeligheder er nu ikke altid helt så klart for os andre.
Overhovedet intet. Jeg ville bare hjælpe, men det skal ikke ske igen.
I ”konkurrence annoncen” i OZ står:
Når I har efterset og rettet jeres data …. trykker I Afslut.
Herefter får I en kvitteringsmail
Jeg har endnu ikke modtaget nogen kvittering.
Hvornår kommer den?
Jeg har heller ikke fået min kvittering (endnu) og jeg lever fint uden indtil videre.
Tilføje dit betalingskort, så du efterfølgende kan tilmelde dig til begivenheder og betale kontingent
Den med betalingskortet er en smutter, som kom med ved en fejl. Jeg har talt med sekretæren herom, derfor kom er en ekstra information ud bl.a. på https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=298#p298
Når man så efterfølgende logger sig ind på den nye medlemsportal, vises en side med mine data, og jeg bliver oplyst om, at jeg er på hold med Region Syddanmark,
Det er da rart, at du stadig er i samme region, som før data blev flyttet - OG DET SKAL LÆSES HUMORISTISK
Har EDR for travlt med for mange forandringer, så resultatet bliver, at intet bliver ordentligt færdiggjort?
EDRs webshop ser efter nu mange mange måneder stadig besynderlig ud.
Den har du sikkert taget med handelsudvalget for længe siden. Det har jeg (heller) ikke noget med at gøre.


73 Jørgen OZ0J
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ5WU »

Hej Henning

Forstår godt der kan være forvirring - Nogle af processerne var ikke kendt 100% da OZ annoncen blev komponeret - SORRY 8-)
Den med den sidste kvittering - er opstået som følge af en misforståelse mellem undertegnede og udbyderen af den service EDR er flyttet ind på.

MEN den udførende på den komplekse opgave med at indfører EDR's ny medlemsstyring prøver efter bedste evne at informere via mit opslag på EDR's hjemmeside, som skifter indhold løbende, så de fleste usikkerheder jages bort.

Du er med i konkurrencen når du HAR været logget ind og rette dine data til - herunder fødselsdato og mobilnummer.
Så ser headeren i "dit" kort sådan ud:
2024-02-26_17-21-58.jpg
2024-02-26_17-21-58.jpg (65.54 KiB) Viewed 742 times
Lige om kort kan du benytte dit ny login til alt på EDR.dk - Den del arbejdes der på nu, der er lige lidt tekniske småting der skal bundvendes. Samtidig er der fri jagt på de, EDR ikke har e-mailadresse eller mobilnummer på.
Når de fleste er på plads, slippes fremtidens betalingssystem løs.

ALLE der har været inde og bekræfte deres e-mail, vil få direkte besked fra systemet om fremskridtene. Ligesom der vil blive annoncering på EDR.dk og de sociale platforme hvor flest ser info.

Vy 73 de Michael OZ5WU

P.S. Dette forum forsvinder ved overgang til fremtidens EDR.dk

P.P.S Øvelsen her er planlagt til mindste BIT og jeg vil ikke forholde mig til "Flapsi" STØJ :lol: :lol:
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ7XF »

OZ5WU wrote: Mon Feb 26, 2024 5:03 pm Samtidig er der fri jagt på de, EDR ikke har e-mailadresse eller mobilnummer på.
Lidt statistik til eftertanke:
298.591 borgere er fritaget fra Digital Post.
Ref.: https://digst.dk/it-loesninger/digital- ... statistik/

Ækvivaleret til EDR forhold vil det svare til ikke under 145 medlemmer, og så har jeg endda ikke inddraget den aldersmæssige tyngde, der præger EDR.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ5WU »

Hej Allan,

GÆLDER IKKE!!!
Det er frivilligt om man vil være med eller ej, så NIKS :lol:

/Bad Boy
Post Reply