Kontingentstigning

OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

OZ7XF wrote: Sat Jan 13, 2024 8:11 am Nu har du gentagne gange forsøgt den samme argumentation, og det får mig ikke til at skrive direkte til RM.
Ja så bliver det svært at få ændret/genåbnet noget. Jeg tvivler på, at RM selv tager emnet op.
OZ7XF wrote: Sat Jan 13, 2024 8:11 am Hvis du mener, at mine indlæg er upassende, må du skrive til HB, der kan påbegynde en eksklusionssag.
Hvorfor skulle jeg dog det?

Du kan jo fortsætte dine indlæg lige så meget du gider. Om du så får svar, er en helt anden udfordring. Jeg har min tvivl.
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ0J wrote: Sat Jan 13, 2024 5:14 pm Jeg tvivler på, at RM selv tager emnet op.
Det vil de heller ikke gøre på baggrund af et brev fra en enkelt. Der er jo ikke nogen egentlig administrativ styring af repræsentantskabet, og er der ikke flere en halvdelen, der kan fatte interesse i at gå ind i sagen, falder den til jorden af sig selv. At skrive til HB for at få den til at indkalde til ekstraordinært RM vil være håbløst, da det er den, der har valgt at sætte forslaget til afstemning og underkende sig selv, gør den næppe.
20.000 kr. for et ekstraordinært RM kunne være givet godt ud, hvis det kunne forhindre 20 medlemmer i at melde sig ud.

Desværre er du jo optaget af mere væsentlige ting, og godt for dig, men du ville nok være den rette til at gennemgå foreningens økonomi og lægge nogle tal frem for, hvad der vil ske, hvis 100, 200 og 300 medlemmer forsvinder over et par år fra nu. Hvad bliver kontingentet så, hvis der skal være plads til hus og have og en ny mur. Jeg har siddet og fedtet lidt omkring budgettet, men mangler mere økonomisk indsigt end jeg kan få fra RM2023-mappen.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ8XW
Posts: 18
Joined: Sat Jul 03, 2021 8:36 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ8XW »

En sidste kommentar til kontingentstigningen.
Jeg tager selvfølgelig RMs beslutning om godkendelse af nyt takstblad til efterretning; men forandringerne rejser nogle spørgsmål:

Hvorfor har man fjernet begrebet udlandsmedlemmer?
Burde medlemmer bosat i udlandet ikke selv få lov til at bestemme om de, ved at betale hvad det koster, vil have OZ på papir?

Hvad er begrundelsen for, at der nu skal betales gebyr for BS?
(Der burde for øvrigt stå betalingsservice og indbetalingskort i stedet for BS og IK).
Jeg troede, at EDR var interesseret i at så mange som muligt benyttede betalingsservice.
Hvilke andre muligheder er der, for at betale sit kontingent?
(En bankoverførsel er væsentligt billigere end et gebyr på 50 kr.)

Det står i takstlisten:
Gebyr for registreret adgang til EDR.dk (modregn ved indmelding i EDR).
(I parentesen burde i øvrigt stå: Modregnes ved indmeldelse i EDR eller bedre: gebyret refunderes, hvis man melder sig ind i EDR)
Mit spørgsmål er:
Skal ikke medlemmer nu betale for at komme ind på EDRs hjemmeside?
eller
Skal ikke medlemmer mod gebyr på 50 kr.kunne få f.eks. skriveadgang til forum og mulighed for at hente OZ og de nordiske blade?

Må jeg til sidst foreslå, når nu man er begyndt at revidere tingene, at punkterne i takstbladet forsynes med en forklaring/oversigt over, hvad man får, for de forskellige kontingenter mv.:
Eksempelvis er der Intetsteds i vedtægter eller andet beskrevet begrebet støttemedlem eller familiemedlem. EDR Basis medlemskab er også et nyt udtryk.
Spørgsmål som f.eks.

Hvad indebærer det at være støttemedlem.?
Har jeg som støttemedlem adgang til at skrive i EDRs forum?
Kan jeg som støttemedlem købe mig til den service at få OZ leveret på papir for 250 kr. årligt?
Kan et kampagnemedlem tilkøbe levering af OZ på papir, og har vedkommende samme rettigheder som et basismedlem?
Hvem kan blive familiemedlemmer og hvilke rettigheder giver det medlemskab?


kan man om ikke ret lang tid ikke mere ringe til kontoret for at få svar på.

Da der jo altid efterlyses manglende hænder, tilbyder jeg hermed (i samarbejde med f.eks. Lone) at udarbejdelse et tekstforslag, der kan bringes sammen med takstlisten.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ8XW wrote: Sun Jan 14, 2024 11:42 am Hvilke andre muligheder er der, for at betale sit kontingent? )
En oplagt mulighed er jo at tage webshoppen i brug til betaling af de forskellige kontingentkategorier.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ5WU »

Hej Allan OZ7XF,

Det er et hjørne af webshop der bliver benyttet til fremtidens opkrævninger af "Basismedlemsskab" og eventuelle tillæg.

Enten betaler man pr. gang med kort eller MobilePay eller medlemmerne kan tilmelde sig automatisk træk fra kort elle MobilePay ;)
What's not to like :D
Så slipper man også for væmmelige gebyrer...

I øvrigt må jeg bare sige at hvis "Man" vil misforstå ALT der ikke er godkendt i en bestemt by - JA så må "Man" det!!

/5WU

Note! Forvent ikke særlig interaktion her fra min side - dertil er livet for kort og opgaverne for omfangsrige
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

Hej Michael, OZ5WU

Det er nu engang sådan, at når katten er væk, danser musene på bordet. Men som jeg forstår det, tilbyder Flemming, OZ8XW at lave et forståelsespapir. Og forståelsespapirer er jo altid en start.

Den dersens webshop trænger stadig til at blive ryddet for Lorem ipsums, og det kan sikkert gøres samtidig med, at de attraktive kontingentbetalinger bliver oprettet.

Mobilepay er gratis privat til privat. Så er det vist også sagt (skrevet).

At opgaverne for omfangsrige, er man jo helt selv bestemmende for. Nogle gange er makkerskab godt til at efterse ostene for huller.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

OZ8XW wrote: Sun Jan 14, 2024 11:42 am
Hvorfor har man fjernet begrebet udlandsmedlemmer?
Burde medlemmer bosat i udlandet ikke selv få lov til at bestemme om de, ved at betale hvad det koster, vil have OZ på papir?
Hvem skal pakke OZ til udlandet, når Lone går på efterløn?

Prisen for ET OZ er DKK 100,00 (op til 250 gram) og DKK 150,00 (op til 500 gram). Der kan sikkert spares lidt på erhverv. Hvem vil betale for det?

OZ0J, Jørgen
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

Nu er der vel næppe nogen, der kunne finde på at forhindre OZ8XW eller en hvilken som helst anden i at oprette en service til forsendelse til udlandet og til landets hovedbiblioteker, gennem at oprette et passende antal basismedlemskaber + OZ på Papir bebyrdet, så længe vedkommende ikke udfordrer vedtægtens § 3 ved at kræve et tilsvarende antal stemmer.
Gør nu endelig ikke verden mere besværlig end EDR vil gøre den til.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

OZ7XF wrote: Wed Jan 17, 2024 10:29 am Mobilepay er gratis privat til privat. Så er det vist også sagt (skrevet).
EDR er en forening, så her er Mobile Pay ikke gratis. Det vil så være EDR, der skal betale for modtagelsen af penge via Mobile Pay.
OZ8XW
Posts: 18
Joined: Sat Jul 03, 2021 8:36 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ8XW »

Hej Jørgen OZ0J

Tak for din kommentar.
Du skriver:
Hvem skal pakke OZ til udlandet, når Lone går på efterløn?
Der er formentligt en række "manuelle" opgaver, som skal udføres også efter at Lone er gået på efterløn.
Hvis medlemmer bestiller EDRs egne varer på weebshoppen (VTSen, logblade osv.) eller der skal eftersendes et OZ, som ikke er blevet leveret (Det har jeg da været ude for en gang indenfor de seneste år), så skal nogen vel ordne det.
Det slags har HB vel fundet løsninger på?

Prisen til udlandet:
Det jeg mener er, at hvis et udlandsmedlem ønsker papirsudgaven, så er det vedkommendes egen beslutning om han/hun vil betale prisen.
Hvorfor skal EDR bestemme hvad der er for dyrt?
Vore søsterorganisationer ARRL, RSGB, DARC osv. leverer mig bekendt stadig papirsblade til de medlemmer, de har i Danmark.


Vy 73

Flemming, OZ8XW
Post Reply