Kontingentstigning

OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

Uha, det reviderede takstblad er godkendt af RM:
https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611
Der er mig fuldstændig uforståeligt, at RM har kunne stemme om HBs forslag på så spinkelt et grundlag. For hele grundlaget: "Aktivitetsplan 2024 og budget 2024", som RM 2023 vedtog, må nødvendigvis genåbnes, hvis man vil undgå en større medlemsflugt.
Andre punkter på dagsordenen på et snarligt ekstraordinært RM ville være at se på den vedtægtsbestemte åbenhed og hvorledes den forvaltes, samt vedtage en plan for hussalg, afhændelse af museum, webshop og QSL-central.
Måske det vil være nødvendigt at afvikle et sådan ekstraordinært RM i konferenceformat over en week-end.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

OZ7XF wrote: Fri Jan 12, 2024 5:14 am vedtage en plan for hussalg, afhændelse af museum, webshop og QSL-central.
Med den tankegang, så forsvinder medlemmerne da først.
oz1iky
Posts: 16
Joined: Sat Jan 22, 2022 4:37 pm

Re: Kontingentstigning

Post by oz1iky »

Halløjsa

Blot som et lille tanke eksperiment, og for at se hvor meget - og hvordan - man læser (i) vedtægterne...
Dem jeg læser i lige nu er fra 1. december 2023.
Og jeg kommer nok til at bruge den lidet elskede sætning om hvor det står henne i vedtægterne et par gange...


Lad os starte med det første spørgsmål;
Ikke at jeg har noget mod Klokkestøbervej 11 men ...
Står der nogen steder hvor og hvordan - samt hvor stort - EDR's kontor skal være?
Står der at det skal være i Odense på Klokkestøbervej 11?
Jeg kender mange store virksomheder der har en adresse i København V eller K, endda Ø,
hvor det bliver svært at have alle deres medarbejdere siddende hver dag.

Spørgsmål nummer to;
Museum? .. jeg finder ikke lige noget om et museum i vedtægterne?
Men igen, så kan det jo være måden, altså hvordan, man læser vedtægterne på?
Jeg har forsøgt at se om der stod noget omme bagved en eller anden §§ som jeg havde overset.
Men jeg fandt heller ikke noget på bagsiden af papiret?

Trejde spørgsmål;
står der nogen steder at EDR fysisk selv skal håndtere alle QSL kort - ud og ind?
Kan det ikke lige så vel "ud-sovses" til en udbyder der har erfaring i den slags?
Eller står der nogen steder i vedtægterne at det partue' skal ske i Odense?
Medlemskabet af IARU udsiger blot at man er indgangsvinklen i Danmark for QSL kort fra udlandet.

Men så er det vel heller ikke mere fastlåst, eller er det?
Og i så fald - er det ikke noget folk skulle tage op til revision om hvor de mener at se det henne?

Og så den den sidste omkring Web shoppen...
Jeg savner faktisk også Ahrent Flensborgs boghandel. Den var fandermig god!
Er der nogen som har prøvet at kikke om bag ved nogen af de webshops de ofte bruger?
At noget ender på punktum DK betyder ikke nødvendigvis at det er i Danmark eller er dansk?
Et lille hint, måske? www.mouser.dk
Og så selvfølgelig det forhadte spørgsmål om hvor i vedtægterne står det at EDR skal drive en webshop?


I det hele taget er det måske på tide at man i Danmark (blandt radioamatører) ser lidt mere på fremtiden,
frem for at "brokke sig" over hvorfor ting ikke er som de plejede at være i de gode gamle dage.
(Som i følge førende historikere og antropologer aldrig har været særlig gode...)


Jeg har læst noget i nogen forbudte bøger at det kaldes fremskridtet og fremtiden?
Noget man påstår man ikke kan stoppe?

Alt sagt (skrevet) med et smil på.


VY 73's - håber vi alle ses i Ringsted i morgen til VVHF dag


Kenneth OZ1IKY
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: Kontingentstigning

Post by oz8acn »

Hejsa.

Tak til Flemming oz8xw for at rejse debatten
Tak til Jørgen oz0j for hurtigt svar
Tak til Allan oz8xf for link til takstblad
Har læst dit indlæg Kenneth oz1iky, det rejser nogle spørgsmål men at udsovse har delvist givet os det forsvar vi har i dag :(

Ja tingene ændres, det er så beregnet med min nye lommeregner (se ovenfor) kr. 65,00 mere end sidste år, det er vel til at leve med :roll: men jeg undrer mig over hvorfor det skal kost kr. 50 for at få adgang til "EDR.dk" ved indmeldelse i foreningen? Så har jeg jo fået noget gratis :lol:

Og til jer der savner Ahrent Flensborgs boghandel kan i jo passende tage til "Dansk vinter VHF dag" i Ringsted og slå et smut ned i Sct. Hansgade

Så må i have en god weekend og med lidt held ses vi i RIngsted
Venlig hilsen og 73
Palle OZ8ACN

https://skibenepaaholmen.dk/peder-skram/
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ0J wrote: Fri Jan 12, 2024 11:16 am Med den tankegang, så forsvinder medlemmerne da først.
Hej Jørgen, OZ0J

Nu er det vel ikke første gang, at idéen luftes, og jeg skal da gerne medgive, at det ikke ser pænt ud på skrift, og jeg er da heller ikke tilhænger deraf.
Men det er vel engang bedre at face problemerne i tide og få sat lidt perspektiv på, så man ikke står med problemet om 5 - 10 år. Ved at italesætte problemerne, få sat nogle realistiske tal på, kan det nogle gange være lettere at håndtere udfordringerne og om muligt ikke nå derud.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz1iky
Posts: 16
Joined: Sat Jan 22, 2022 4:37 pm

Re: Kontingentstigning

Post by oz1iky »

Hej Palle

Palle, OZ8ACN wrote:
Har læst dit indlæg Kenneth oz1iky, det rejser nogle spørgsmål men at udsovse har delvist givet os det forsvar vi har i dag
Meget enig.

Men det er så også besluttet af mennesker som ikke har læst "De Forbudte Bøger" fra f.eks. Handelshøjskolen om Outsorucing.
Her står der noget om at man skal meget nøje overveje om det man "sælger ud af" hører til en kerneværdi eller kernekompetence,
som ikke er let at få tilbage eller genskabe - endda hører til et muligt kommende større tab...

Og nu kan man mange steder - ikke kun i Forsvaret - se den reelle effekt, nu da "gevinsten" forlængst er opbrugt og fremtiden har indfundet sig.

Nå - nok om det. Jeg har nemlig ingen ternet skjorte tilbage længere ...
(o;


VY 73 og god weekend til dem der ikke "forvilder" sig til Ringsted imorgen


Kenneth OZ1IKY
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

oz1iky wrote: Fri Jan 12, 2024 3:27 pm Nå - nok om det. Jeg har nemlig ingen ternet skjorte tilbage længere ...
(o;
Håber ikke, at du er i gang med at gro skægget fast i bordet.

Hygge i Ringsted

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

oz8acn wrote: Fri Jan 12, 2024 2:37 pm men jeg undrer mig over hvorfor det skal kost kr. 50 for at få adgang til "EDR.dk" ved indmeldelse i foreningen? Så har jeg jo fået noget gratis :lol:
Vi kan jo diskutere, OM man skal have adgang til EDR.dk, når man ikke er medlem. Eller om man kun kan se. Det svarer jo til, om man læser avisen gratis eller betaler et abonnement.

Og så står der faktisk, at du får de famøse DKK 50 RETUR ved indmeldelse. Hvis du vil have adgang til EDR.dk og IKKE er medlem, så koster det DKK 50.
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

OZ7XF wrote: Fri Jan 12, 2024 5:14 am For hele grundlaget: "Aktivitetsplan 2024 og budget 2024", som RM 2023 vedtog, må nødvendigvis genåbnes, hvis man vil undgå en større medlemsflugt.
Det må du så overtale RM til. Der skal et fysisk møde i Odense til, i hvert fald for at ændre budget 2024. Og du kontakter dem ikke ved at skrive her.
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ0J wrote: Fri Jan 12, 2024 4:36 pm Det må du så overtale RM til. Der skal et fysisk møde i Odense til, i hvert fald for at ændre budget 2024. Og du kontakter dem ikke ved at skrive her.
Hej Jørgen

Nu har du gentagne gange forsøgt den samme argumentation, og det får mig ikke til at skrive direkte til RM. Det kunne ikke falde mig ind, overhovedet. Debatten om EDRs fremdrift er vigtigere end et enkelt individs argumentation gennem en brevveksling. Er det derimod noget, der kun vedrører mig, ville jeg sende et brev.

Hvis du mener, at mine indlæg er upassende, må du skrive til HB, der kan påbegynde en eksklusionssag.

vy 73
OZ7XF, Allan
Post Reply