Kontingentstigning

OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ5WU »

Hi all,

De værste bekymringer omkring - hvordan klares nu dit og dat, når vores forretningsfører går på velfortjent pension???

Den meget korte version er: SELF Care - Ingen arme, ingen småkager :D

Alt (næsten) vedrørende medlemskab af EDR, tillægsydelser, betalingsmetode, flyttemeddelelse, valgdeltagelse - JA det skal medlemmerne selv klare via EDR's medlemsportal, der sættes i drift 15. februar 2024 kl. 00:01 CET.

Da EDR's repræsentantskab har vedtaget at benytte elektronisk valghandling, er medlemmernes deltagelse betinget af at medlemmerne har meddelt EDR korrekt e-mailadresse i det ny medlemsadministrationssystem.
E-mailadressen er bydende nødvendig for at medlemmerne kan modtage deres unikke "valgkort", som giver adgang til stemmeafgivelsen.

Altså ingen rigtig e-mailadresse = INGEN stemmeret!!

Vent venligst til efter 15. februar med at rette jeres data, medlemsdatabasen er LUKKET, lige nu for at sikre en ordentlig migration!!

EDR "varer" og deres forsendelse, udliciteres i en form for lagerhotel, der pakker og afsender de få varetyper, der er EDR unika.

Medlems magasiner, der fordamper i forsendelsen, vil kunne erstattes via samme lagerhotel.

Så er der den påtagede bekymring (problematisering) omkring udenlandsmedlemmers mulighed for at modtage "avisen" på print.
De få medlemmer der er af den type, skal selv honorere forsendelse omkostning, derfor vil de blive kontaktet individuelt om løsning.
Det kan meget vel være lagerhotellet der løser den praktiske opgave med handling af de under 10 medlemmer, der er tale om.

Så har jeg en slutbemærkning: LAD nu VÆRE med at drømme om afskaffelse af HQ - Vi SKAL have en HQ-station, Vi skal kunne uddanne medlemmerne via kurser og temadage..

Vi skal HELT væk fra dem der mener at "Avisen" = OZ skal være eneste vare på hylden!

Den "fikse" idé kan koste EDR livet!!

Vy 73 de Michael OZ5WU
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ5WU wrote: Sat Jan 20, 2024 12:24 pm Da EDR's repræsentantskab har vedtaget at benytte elektronisk valghandling, er medlemmernes deltagelse betinget af at medlemmerne har meddelt EDR korrekt e-mailadresse i det ny medlemsadministrationssystem.
E-mailadressen er bydende nødvendig for at medlemmerne kan modtage deres unikke "valgkort", som giver adgang til stemmeafgivelsen.

Altså ingen rigtig e-mailadresse = INGEN stemmeret!!

Vent venligst til efter 15. februar med at rette jeres data, medlemsdatabasen er LUKKET, lige nu for at sikre en ordentlig migration!!
Hej Michael, OZ5WU

Jeg er ikke sikker på, at juraen omkring migrationer af personoplysninger er helt på plads uden medlemmernes individuelle accept. Du kan risikere at blive mødt med krav om sletning af personlige oplysninger og derved tab af medlemmer.
Det er langt mere tåleligt, at det er op til det enkelte medlem at tilmelde sig medlemsadministrationssystemet, hvorfor terminen må være lang og antallet af rykkere mange. Og de medlemmer, der ikke når at oprette sig i medlemsadministrationssystemet inden næste valg, kan man ikke bare afskrive stemmeretten midt i den periode, der har betalt medlemskab for. Det vil jo være vedtægtsstridigt og endnu være direkte medlemsfjendsk.
Skal man endelig sejle rundt med masten nedad, skal besætningen have god tid til at vende sig til tanken. Man gør det ikke over nat eller pr. nytårsraket!

Tag lidt luft ind!

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ5WU »

Hej Allan,
Jeg er ikke sikker på, at juraen omkring migrationer af personoplysninger er helt på plads uden medlemmernes individuelle accept. Du kan risikere at blive mødt med krav om sletning af personlige oplysninger og derved tab af medlemmer.
Det du DeFacto plæderer for, med et tyndt argument, er at foreningen skal beholde en gammel usikker C5 installation, fremfor at flytte medlemsdata til en sikker platform, med den ENESTE funktionsforskel, at medlemmet selv kan og bør tage ansvar for egne data..
Dét mener du vel KUN for at skabe rav i gaden!!

Mht. dit andet anbringende vedr. valg proces. Så har EDR's repræsentantskab, selv bedt om at valg i fremtiden skal være elektronisk. Som bekendt er der senere i år nyvalg til repræsentantskabet, det giver IKKE tid til at skrive rundt pr. postmand Per i en uendelig mængde omgange. Det koster jo som bekendt, det tager en HELVEDES masse tid der kan benyttes bedre på andre områder..

Men selvfølgelig kan vi jo alternativt tage regnearket, der pt. bearbejdes for at flytte medlemssystem. Det kan så få navnet Medlemskartotek. Så kan det lægges på en USB-stick som sammen med en printet kopi, lægges i en til formålet indkøbt cigarkasse!!
Herligheden kan så afleveres til videre ekspedition sammen med bankbogen på en velkendt adresse i Sydøstjylland!
Så er jeg sikker på at medlemsmagasinet igen vil udkomme 12 gange pr. år i originalformatet. Medlemsmagasinet vil indeholde de gode gamle styrede meninger og valg på papir forstås, vil være som i de gode gamle dage..

Fordelen for mig vil være åbenlys - Allerhelvedes god tid til at lege med radio og modeljernbane i str. 1:1 - Det virker mere og mere tillokkende at tage den løsning i anvendelse...

/5WU
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

OZ7XF wrote: Sat Jan 20, 2024 6:46 pm Jeg er ikke sikker på, at juraen omkring migrationer af personoplysninger er helt på plads uden medlemmernes individuelle accept. Du kan risikere at blive mødt med krav om sletning af personlige oplysninger og derved tab af medlemmer.
Så du mener, at når en forening eller virksomhed skifter platform, så skal alle kunder eller medlemmer spørges først? Det har jeg ikke opleveret i praksis nogensinde. Har du?

Jørgen, OZ0J
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ0J wrote: Sun Jan 21, 2024 5:21 am Så du mener, at når en forening eller virksomhed skifter platform, så skal alle kunder eller medlemmer spørges først? Det har jeg ikke opleveret i praksis nogensinde.
Der ligger nogle helvedes store forskelle mellem de oplysninger, der ligger som profiloplysninger på den nuværende internet platform (edr.dk) og dem, der ligger i det egentlige interne medlemsregister, og som kommer til at ligge på den nye medlemsplatform. En samkøring af dem vil være i strid med lovgivningen.

Der er i forvejen så meget digitalt rod i foreningen, at jeg overvejer at sende min udmeldelse som rekommanderet brev.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ0J »

OZ7XF wrote: Sun Jan 21, 2024 9:29 am Der ligger nogle helvedes store forskelle mellem de oplysninger, der ligger som profiloplysninger på den nuværende internet platform (edr.dk) og dem, der ligger i det egentlige interne medlemsregister, og som kommer til at ligge på den nye medlemsplatform. En samkøring af dem vil være i strid med lovgivningen.
Hvor står der, at der sker en samkøring af data fra edr.dk?
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ0J wrote: Sun Jan 21, 2024 10:49 am Hvor står der, at der sker en samkøring af data fra edr.dk?
Hej OZ0J.
Godt observeret, for nej, der står ingen steder, at der vil ske en adoption af login oplysningerne fra edr.dk, og der er da andre måder at give medlemmerne adgang på. Det er blot ikke beskrevet for nuværende.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

OZ5WU wrote: Sat Jan 20, 2024 12:24 pm SELF Care - Ingen arme, ingen småkager :D
Hej Michael, OZ5WU

Noget, som du vist ikke har beskrevet, er, hvorledes du har tænkt dig, at servicere de medlemmer, der ingen arme har, og derfor slet ikke kan få SELF Care til at fungere. Hvem er der til at samle op på dem, guide dem gennem de første hindringer, genåbne 1. login og så videre. Selv om medlemstallet ikke er ret stort og antallet af medlemmer uden arme forhåbentlig lille, vil jeg alligevel antage, at antallet, der kan have behov for støtte vil ligge mellem 100 - 200 medlemmer fordelt over noget tid, selvfølgelig størst på præmieredagen og derefter aftagende, for egentlig aldrig helt at forsvinde. Er det en ydelse, du vil gå ud i byen og købe, eller vil du overlade opgaven til interne frivillige kræfter. Kræfter, der ikke i forvejen er hårdt belastet af andet foreningsvigtigt arbejde?

Jungletrommens afløser, internettet fungerer jo stadig, og mon ikke, at det er tiden til at rydde foreningens forsider eller i det mindste genere enhver, der kommer forbi med et popup om, at der søges frivillige hænder til et Call- og hjælpecenter.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: Kontingentstigning

Post by OZ7XF »

Så skete det! På min morgenvandring til affaldsbøtterne slog jeg turen forbi min autoriserede postkasse, og minsandten. I den lå og en kuvert indeholdende et indbetalingskort på mit kontingent til EDR. Dette vigtige dokument ligger nu øverst i stakken af denne måneds høst af indbetalingskort og venter på månedsskiftet, hvor jeg normalt laver alle mine bankoverførsler.
595 kr for aktivt medlemskab og OZ PDF. 190 kr for QSL forsendelse. Ialt 785 kr, som jeg mener, er givet godt ud.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: Kontingentstigning

Post by OZ5WU »

Image
Attachments
2024-01-31_21-18-24.jpg
2024-01-31_21-18-24.jpg (190.56 KiB) Viewed 644 times
Post Reply