Personsag på HB-Mødet 19/9-2022

Post Reply
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Personsag på HB-Mødet 19/9-2022

Post by OZ7XF »

Af dagsordenen til HB-Mødet 19/9-2022 ses, at punkt 5.1 er mærket som en "personsag" med følgende ordlyd:

"Klage fra næstformanden og et medlem over et HB-medlem."

Udover, at jeg finder det forunderligt i et demokrati at kalde en strid mellem valgte for en personsag med mulighed for mærkelægning, afventer jeg som en selvfølgelighed, at sagen åbenbares for os medlemmer ved udsendelsen af referatet senest 4 dage efter mødets afholdelse.
Allerhelst så jeg, at referatet med bilag blev offentliggjort for alle, netop fordi sagen omhandler et valgt medlem.

Selvfølgelig giver en sådan fordækt dagsorden muligheder for en masse gætteri. Det er som sikkert de fleste radioamatører i Danmark bekendt, at den gamle strid mellem en af fortalerne for "NyStart", OZ5WU og den nu forhåndværende hovedredaktør OZ8XW, næppe er fuldstændig skrinlagt, også ihukommende den efterfølgende eksklusionssag mod netop OZ8XW og OZ5KM.
Sådanne gætterier kan kun undgås gennem åbenhed, en åbenhed, der starter allerede ved udsendelse af dagsordenen.

Den samlede hovedbestyrelse må være klar over, at hovedbestyrelsen ikke er deres personlige legetøj, men at de arbejder for os medlemmer. Fordækt sagsbehandling er næppe det, der fremmer medlemsinddragelsen med mulighed for, at flere medlemmer tilbyder sig til løsning af foreningens mange forskellige opgaver og udfordringer.

Åbenhed i Salen, tak!

mvh
OZ7XF, Allan
OZ1FF
Posts: 3
Joined: Tue Aug 02, 2022 7:49 pm

Re: Personsag på HB-Mødet 19/9-2022

Post by OZ1FF »

Hej Allan

Angående NyStart, så var hverken OZ5WU eller for den sags skyld OZ8XW involveret heri. At de senere ytrede sig for og imod er en helt anden sag.

NyStart blev lagt i graven i 2016 bl.a. fordi HB syltede en undersøgelse af vedtægtsforslagets lovlighed. Hvad senere fulgte er et sort kapitel i EDR's historie, som stadig spøger i kulissen - ikke til fordel for EDR.

Vy 73 de OZ1FF/Kjeld
Post Reply