VIGTIG INFO!

OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ7XF »

OZ5WU wrote: Wed Feb 28, 2024 6:15 am Det er frivilligt om man vil være med eller ej, så NIKS :lol:
Kan foreningen holde til det?

vy 73
OZ7XF, Allan
oz8acn
Posts: 22
Joined: Wed Jun 23, 2021 1:48 pm

Re: VIGTIG INFO!

Post by oz8acn »

OZ5WU wrote: Mon Feb 26, 2024 5:03 pm
P.S. Dette forum forsvinder ved overgang til fremtidens EDR.dk

P.P.S Øvelsen her er planlagt til mindste BIT og jeg vil ikke forholde mig til "Flapsi" STØJ :lol: :lol:
Angående P.S. vil der komme et nyt forum til at overtage eller træder man endnu et skridt ned af stigen?

Angående P.P.S. I skulle nok have øvet lidt mere, for der er da tydeligvis en del informationer i ikke lige fik med ud, bl.a. hvor det nye log-in skal bruges.

flip flap flip flap fuglen er fløjet og jeg tror desværre EDR gør det samme.

VY 73 og god weekend
OZ7XF
Posts: 93
Joined: Fri Jun 04, 2021 3:30 pm

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ7XF »

oz8acn wrote: Wed Feb 28, 2024 11:09 pm
OZ5WU wrote: Mon Feb 26, 2024 5:03 pm
P.S. Dette forum forsvinder ved overgang til fremtidens EDR.dk
Angående P.S. vil der komme et nyt forum til at overtage eller træder man endnu et skridt ned af stigen?
dr Palle

Det har vist lange udsigter med de budgetter ronkedorerne i repræsentantskabet tillader. For det koster lidt mere end det hvide ud af øjnene, hvis man skal kontrahere med et codehouse, der kan levere de ønskede ydelser. Den form for professionalisme ser jeg ikke for mig for en lille hobbyforening med omkring 1400 medlemmer.
Vi må leve med de fejl, der opstår som følge af, at de operatører, der virker som web-mastere, ikke har den fornødne rutine og indsigt, og omvendt må den lille skare af frivillige hænder være langt mere åbne for kritikker gennem inklusion frem for at lukke sig ned i et hul. Der skal også langt mere gruppearbejde til. Antallet af liggedage stiger jo eksponentielt med alderen, og jeg må snart have fat på en hurtigere motorcykel, hvis jeg skal nå mine mål indenfor den tid, jeg har tilbage.

Jeg er ikke helt sikker på, at genåbningen af web-shoppen var den rigtige løsning. At handle med nipsenåle, bamsevarmere, muleposer, bøger, kabler og stik, ser jeg slet ikke som en kerneværdi for foreningen og dermed mit medlemskab. Forlagsvirksomhed, tja, hvis der er noget særegent dansk at forelægge. Det er på et helt andet plan, og meget snart en menneskealder siden den sidste danske håndbog blev skrevet. Om der indenfor en kort årrække udkommer en ny VTS, vil jeg godt nok tvivle på, men et genoptryk kan måske komme på tale.

Selvfølgelig skal man have et medlemskartotek, hvor hovedparten af medlemmer selv administrerer deres oplysninger, men resten skal samles op af hjælpsomme hænder. Den organisation ser jeg ikke på plads.
Der er også en masse pligtig lovgivning, som jeg ikke ser på plads. Og jeg mangler helt en debat om, hvad foreningen skal opbevare af personlige oplysninger. Vedkommer det f.eks foreningen, hvornår man er født og hvad ens i øvrigt hemmelige (udeladt) telefonnummer er. For mit vedkommende har jeg selvfølgelig vanskabt disse oplysninger, og har i øvrigt ingen anelse af, hvorfra de kom. Jeg er godt nok gnaven over, at jeg ikke har kunne haft de oplysninger i fred.
Jeg er ikke medlem af en kampsportsklub, hvor det giver mening at aldersopdele medlemmerne og har heller ikke behov for nogen bæltegrad.
Projektet er ikke gennembearbejdet tilstrækkeligt og bør stoppes øjeblikkelig. Jeg har tilmed forsøgt at anvende funktionen at melde mig ud. Men den er blokeret af administrator.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ0J
Posts: 40
Joined: Thu Jun 10, 2021 2:57 am

Re: VIGTIG INFO!

Post by OZ0J »

For dem, der har problemer med at logge ind på den nye medlemsportal, så er der en vejledning i EDR Posten marts 2024. Den kan hentes gratis på https://www.edr.dk/rde-posten/#elf_l1_Lw
Post Reply