Personsag - klage over OZ5WU

Post Reply
OZ8XW
Posts: 18
Joined: Sat Jul 03, 2021 8:36 am

Personsag - klage over OZ5WU

Post by OZ8XW »

Der har her på forum og i andre fora været en del skriverier om en sag fra HBs møde d. 19. september.
Et punkt her var klage fra et medlem og næstformanden over OZ5WU
Dette medlem var undertegnede, og for at undgå flere gætterier fremlægger jeg hermed sagen med tilhørende skrivelser.

Baggrunden var et indlæg på RDE forum fra OZ5WU:
Min klage havde følgende ordlyd:

Klage over OZ5WU Michael Wehnert, EDRs sekretær
Med baggrund i nedenstående sagsfremstilling beder jeg HB svare på følgende spørgsmål:
 Finder I OZ5WUs indlæg og facon acceptabel i en demokratisk forening, hvor der skal være
plads til saglig debat?
 Repræsenterer OZ5WUs holdninger hele HBs mening?
 Vil OZ5WUs ageren få konsekvenser for hans virke i EDRs ledelse?
 I bekræftende fald hvilke?
 Er det HBs ønske at påvirke valg til repræsentantskab, således at kun de personer, som
ledelsen kan acceptere, bliver valgt?

Sagsfremstilling
Den 28. august 2022 startede OZ5WU en tråd på RDE forum med overskriften:
NEJ NEJ nu ikke igen
Selv om han ikke direkte nævner mit kaldesignal/navn, så er der ikke tvivl, om at det er
undertegnede han taler om.(Hvilket bekræftes af OZ5WU i et senere indlæg i tråden).
I indlægget fremsætter OZ5WU en række helt udokumenterede påstande, der ikke har noget hold i
virkeligheden.
OZ5WU tillægger mig holdninger, jeg ikke har, og flere af hans udtalelser er direkte injurierende.
Overskriften indikerer, at indlægget er relateret til valget til repræsentantskab.
Hovedbestyrelsen har forud for opstilling til valg opfordret til at flere kandidater skulle stille op.
Det er helt uhørt, at man som kandidat - i øvrigt på opfordring fra flere EDR-medlemmer -
efterfølgende bliver udsat for en sådan behandling fra et fremtrædende medlem af EDRs ledelse.
I en demokratisk forening bliver et valg afgjort af de stemmeberettigede.
Jeg er opstillet til valg i region Syddanmark.
OZ5WU er hverken bosiddende eller stemmeberettiget i denne region. Jeg kan derfor ikke opfatte
det anderledes, end at EDRs sekretær på udemokratisk facon forsøger at få indflydelse på valget i
denne region.
OZ5WU er sekretær i EDRs hovedbestyrelse og er dermed en væsentlig del af foreningens ledelse.
Da udtalelsen er fremsat i det offentlige rum, og det ikke på nogen måde tydeligt fremgår, at det
drejer sig om hans egen personlige holdning, må indholdet opfattes repræsenterende holdningen i
EDRs ledelse.
OZ5WUs skrivelse inklusive den indsatte illustration er yderst nedladende. Lige som jeg finder
hans forsøg på påvirkning af valget helt uhørt.
Det svarer til metoder, der kendes fra diktaturstater?

Jeg har modtaget følgende svar fra HB efter at man har behandlet sagen:

Vedrørende:
OZ8XW Flemming Hessels klage over EDR HB’s Sekretær OZ5WU Michael
Wehnert.
HB har diskuteret sagen. HB har afklaret sin holdning og formuleret følgende svar
på OZ8XW’s anbringender:

• Finder I OZ5WUs indlæg og facon acceptabel i en demokratisk forening,
hvor der skal være plads til saglig debat?
HB ønsker ikke at besvare spørgsmålet, da dette ikke er en debat i
EDR-regis og dermed uden for HB’s indflydelse.

• Repræsenterer OZ5WUs holdninger hele HB’s mening?
Ifølge underskriften, så er indlægget udtryk for et EDR-medlems
private mening, som ikke har været diskuteret i HB.

• Vil OZ5WUs ageren få konsekvenser for hans virke i EDR’s ledelse?
Nej. Som privatperson og medlem af EDR har man ytringsfrihed i
Danmark.
• I bekræftende fald hvilke?

• Er det HBs ønske at påvirke valg til repræsentantskab, således at kun de
personer, som ledelsen kan acceptere, bliver valgt?
Nej siddende HB har ingen intentioner om at påvirke RM-valg 2022.
OZ5WU’s indlæg er først slået op søndag d. 28. august kl. 11:58 altså
efter sidste post mulighed, for indsendelse af stemmeseddel. Det vil
sige at indlægget ikke kan have påvirket valgresultatet. Indlægget er
udtryk for en privatpersons (kandidats) holdninger i en valgkamp.

Bilag til referatet:
OZ8XW Flemming Hessels henvendelsen til EDR’s Formand, HB og RM
Kopi af OZ5WU Michael Wehnerts samlede opslag fra RDE-forum.

På HB’s vegne OZ4VW, Arne Fast Hansen

En personlig bemærkning til slut:
Jeg er dybt berørt - både vred og ked af det -af OZ5WUs skriverier. Aldrig i mit lange liv, har jeg oplevet noget så ondskabsfuldt.
Jeg kan acceptere andres holdninger, når de udtrykkes på en ordentlig måde. Det er i øvrigt gavnligt for en forening; men dette synes jeg ikke, at nogen person skal finde sig i. Det er en misforståelse at ytringsfriheden skal legalisere den slags udtalelser.

Jeg har taget HBs afgørelse til efterretning, og accepterer, at HB ikke vil tage stilling til OZ5WUs udtalelser.

Jeg ønsker ikke at påføre EDR strid og ballade; men beder hver enkelt selv vurdere, om man med den slags ageren er værdig til at sidde i EDRs ledelse.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: Personsag - klage over OZ5WU

Post by OZ5WU »

Dr OM OZ8XW Flemming,

Gad vide om Du nogensinde lærer at historien har en fæl uvane med ikke sådan lige at gå væk?

Det er faktisk ganske ubehageligt at Du fortsætter med at fremstille elementerne fra DIN historie, som løgn og latin! I håb om at din menighed igen igen hopper på limpinden!

De kyniske fakta er jo at Du om nogen har leveret kiv og tænders gnidsel i EDR gennem nær ved en generation.
Du har om nogen været manden der har sat EDR og til dels EDR’s lokalafdelinger, der hvor de er i dag, som anskudte ænder der forsøger at flakse væk og heles.

Igennem alle årene har du mestret at fremstille ALLE andre, som årsagerne til dårligdommene, ene og alene fordi du besad magten over EDR via DIN avis.
Den avis blev taget fra dig – den overlevede operationen og er i dag en smuk Svane, takket være en formand, der så rigtigt med format og udgivelsesfrekvens. Avisen er nu genopstået som et rigtigt medlemsblad EDR kan være meget stolte af, takket være en særdeles dygtig og upartisk redaktør.

Efter tabet ad avisen er din magt eroderet stille og sikkert, til et pænt stykke væk fra de fora, hvor tingene sker. Du er patetisk når DU vil give andre skylden for den udgang på en historie, der kunne have været ganske anderledes om DU havde tilladt lidt andre meninger end din egen.
Det bliver så ikke bedre når Du forsøger at fremstille skriverierne som grimme og udtryksformen som uværdig, blot fordi der skrives om den sandhed der aldrig vil gå væk OM OZ8XW. Den slags virker ikke og har aldrig gjort det.

Kære Flemming, stop nu med de metoder, nu har du set til fulde, at hver gang du forsøger dig, så bliver du mødt med flashback til alle dine gerninger, der har gjort umådelig skade på EDR.

Nyd nu er der er nogen der gider at gøre deres til at Experimenterende Danske Radioamatører igen vil have sin berettigelse som organisationen, der forsvarer danske Radioamatørers interesser omkring spektrum og alt andet vigtigt for ”Verdens Bedste Hobby”.

Vy 73 de OZ5WU Michael
OZ8XW
Posts: 18
Joined: Sat Jul 03, 2021 8:36 am

Re: Personsag - klage over OZ5WU

Post by OZ8XW »

DR OM OZ5WU

Du fjerner focus fra det det drejer sig om nemlig det indlæg, som jeg klagede over.
Du fremturer med nye påstande, stadig fremsat i en nedladende og uforskammet tone.

Din opfattelse og tolkning af historien ligger langt væk fra min; men det er ikke det klagen drejer sig om.

Det drejer sig om din måde at behandle andre på.

Jeg har fremlagt dokumenterne, og så kan hver enkelt tage stilling til, om en sådan opførsel er i orden.

Vy 73

Flemming, OZ8XW

PS. Jeg har ikke yderlige kommentarer til klagesagen.
OZ5WU
Posts: 20
Joined: Wed Jun 09, 2021 11:19 am

Re: Personsag - klage over OZ5WU

Post by OZ5WU »

Dr OM OZ8XW Flemming,

Du skal have STOR tak for endelig at afsløre, dit egentlige anbringende i denne sag:

Ét grænseløst had til personen OZ5WU

Du forsøger dig igen med lemfældig omgang med historien, dette er i sig selv ikke kønt.
Værre bliver det dog i din sidste post på RDE-forum, det du kaldte dysfunktionelt i Odense i onsdags ;)

Der topper du ganske enkelt din egen omgang med fænomenet sandhed OZ8XW Flemming, med denne udtalelse:
Det er kort og godt noget vrøvl, at jeg har haft intentioner om at opnå magt og indflydelse.
Yderligere kommentarer fra min side er helt unødvendige, læserne kan bare se i OZ fra din "regeringstid", et godt sted er årgang 2015.

Der vil herefter IKKE komme flere kommentarer til emnet, da opponenten er udenfor almindelig rækkevidde

Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Post Reply